Weather Icon 13 °C
S. 12.10
Kira, Valfrīds

Privātuma politika

Interneta vietnes www.eglobuss.lv lietošanas noteikumi,
distances līgums un grāmatnīcu SIA “Globuss A” un SIA “Latvijas grāmata” privātuma politika.

Šajos lietošanas noteikumos, distances līgumā, privātuma politikā, turpmāk tekstā – Noteikumi, ir aprakstīta kārtība, kādā Jūs variet lietot mūsu mājas lapu eglobuss.lv un tajā esošo interneta veikalu, turpmāk tekstā– Vietne vai Interneta veikals, iepazīties ar tajā publicēto informāciju, reģistrēties, iepirkties, uzzināt par mūsu jaunumiem u.c. kā arī to, kā mēs - SIA Globuss A, Reģ. Nr. 40003136049,PVN reģ. Nr. 40003136049,Vaļņu iela 26, Rīga, LV-1050, Tālr.: 67701742,  www.eglobuss.lv un / vai SIA Latvijas grāmata, reģ. Nr. 50003226221,PVN reģ. Nr. LV50003226221, juridiskā adrese Elijas iela 17 - 2, Rīga, LV-1050, Latvija, Tālr.: 67225026, 67223294, E-pasts: birojs@lgramata.lv, turpmāk tekstā – Globuss, apstrādājam Jūsu personas datus.

Globuss nodrošina Vietnes pieejamo saturu, pārdod preces un produktus, sniedz pakalpojumus, saskaņā ar zemāk izklāstītajiem noteikumiem. Apstiprinot šos noteikumus un savas veiktās darbības, Lietotājs / Klients apliecina, ka ir izlasījis šos Noteikumus, ir tos izpratis un apņemas ievērot. 

Šie Noteikumi ir piemērojami gan, kad Jūs iepērkaties mūsu gan mūsu interneta veikalā, gan arī mūsu grāmatnīcās.

Šie Noteikumi ir piemērojami gadījumos, kad Jūs esat gan kā Lietotājs, gan kā Klients, pat tad, ja tas nav īpaši norādīts.

Ņemot vērā to, ka starp SIA Globuss A un SIA Latvijas grāmata pastāv cieša sadarbība, esam izveidojuši vienotu kārtību sadarbībai ar mūsu klientiem.

Vispārējie Vietnes lietošanas noteikumi


Vietni var lietot gan nereģistrējoties kā Lietotājs, gan arī reģistrējoties kā Klients. 
Reģistrējoties mūsu vietnē un kļūstot par Klientu, Jums ir tiesības saņemt Klientiem paredzētās lojalitātes atlaides. 
Vietnē var reģistrēties katra vismaz 18 gadus sasniegusi fiziska persona vai jebkura juridiska persona. Gadījumā, ja Vietnē ir reģistrējusies persona, kura vēl nav sasniegusi 18 gadu vecumu, visu atbildību par šīs personas darbībām, tajā skaitā veiktajiem pirkumiem, nes viņas likumiskie pārstāvji, pat tad, ja viņi nav informēti par nepilngadīgās personas veiktajām darbībām mūsu Vietnē. 
Klientu portālā ir iespēja iegādāties grāmatas u.c. preces unproduktus. 
Digitālos produktus (piemēram, e-grāmatu) Klients var iegādāties tikai sev.

1.    Klienta profila izveidošana

Lai izveidotu savu Klienta profilu www.eglobuss.lvVietnē, Jums ir jāreģistrējas tajā, sniedzot mums sekojošus personas datus: Vārds, Uzvārds, tel. Nr., e-pasts, preces piegādes adrese, kā arī jānorāda vēlamais maksājumu veikšanas veids u.c.  Šie dati var tikt pieprasīti gan pilnā apjomā, gan arī daļēji.

Klients ir atbildīgs par sniegto datu pareizību. 

Jūsu Klienta profilā Jūsu pirkumu vēsture glabāsies 5 (piecus) gadus, bet, ja Jūs dzēsīsiet savu klientu profilu, no Vietnes automātiski tiks dzēsta arī Jūsu pirkuma vēsture. Tomēr Jūsu pirkuma vēsture saglabājas mūsu grāmatvedības uzskates datos, atbilstoši spēkā esošajai likumdošanai .   

Gadījumā, ja Jūs veiksiet pirkumu par labu kādai citai personai, Jūs esat atbildīgs par šīs personas datu precizitāti un informēšanu, ka esat nodevis mums šīs personas datus. 

Gadījumā, Jūs savā Klienta profilā nebūsiet veicis nekādas darbības 2 (divus) gadus, mēs Jūsu Klienta profilu neatgriezeniski dzēsīsim.

2.    Personas datu apstrāde


2.1. Globuss(pārzinis) apstrādājot personas datus ievēro labas prakses principus:
    

  • Datu apstrāde tiek veikt konkrētiem mērķiem un tikai saskaņā ar tiem;
  • Dati ir adekvāti (ne pārmērīgi);
  • Dati ir precīzi;
  • Dati netiek glabāti ilgāk nekā nepieciešams;
  • Dati tiek apstrādāti saskaņā ar Jūsu tiesībām;
  • Dati ir drošībā;
  • Dati netiek pārsūtīti uz citām organizācijām, iestādēm vai ārvalstīm bez drošas adekvātas aizsardzības.

2.2. Globuss apstrādā sekojošas personas datu kategorijas: 

 

  • Identifikācijas dati, piemēram, vārds, uzvārds, personas kods, dzimšanas datums (nerezidentiem);
  • Kontaktinformācija, piemēram, piegādes adrese, tālruņa numurs, e-pasta adrese;
  • Informācija par norēķinu kontiem un veiktajiem norēķiniem, saistību apmērs; 
  • Ar pakalpojumiem saistītie dati, piemēram, līgumu izpilde vai neizpilde, veiktie darījumi, pirkumu vēsture, noslēgtie un spēku zaudējušie līgumi, sniegtās piekrišanas, iesniegtie pieteikumi, pieprasījumi un sūdzības;
  • Komunikācijas dati, piemēram, informācijas apkopojums pēc telefona sarunas, e-pasts, vēstule vai cita informācija, kas saistīta ar Klienta komunikāciju ar Globuss;
  • Citi dati, kurus Klients pats paziņo Globuss;
  • Fotogrāfijas un video materiāli no korporatīvajiem pasākumiem, no publiskiem pasākumiem, no sabiedrībai svarīgiem notikumiem un aktuālām situācijām;
  • Video un audio ieraksti (ja tādi tiek veikti) no attālinātajām tikšanās, apmācībām, semināriem u.c. 
  • Video novērošanas dati no mūsu veikaliem; 
  • Dati, kurus klienti nodod Globuss, ar mērķi abonēt, nopirkt preci sev vai kādai citai personai, publicēt reklāmas u .c.;
  • Dati par Klienta sniegtajām piekrišanām, dati, kas iegūti veiktajās aptaujās un pētījumos, konkursos;
  • Loteriju organizēšanas laikā iegūtie personas dati un attiecīgas piekrišanas; 
  • Balss ierasti no telefona sarunām, gadījumā, ja telefona sarunas tiek ierakstītas; 
  • Lietotāja vārds, parole, IP adrese, MAC adrese, u.c. cita informācija, kas ir fiksēta Klienta izveidotajā profilā; 
  • Žurnālistu darbam nepieciešamie materiāli.

2.3. Datu apstrādes tiesiskais pamats


2.3.1. Līguma noslēgšana un izpilde (Regulas 6. panta 1.daļas b) app) – lai Globuss varētu noslēgt un izpildīt līgumu ar Klientu, kvalitatīvi sniedzot pakalpojumus un apkalpojot Klientu, tai jāapkopo un jāapstrādā noteikti personas dati, kas tiek savākti pirms līguma noslēgšanas ar Globuss vai jau noslēgtā līguma laikā.


2.3.2. Globuss leģitīmas intereses  (6. panta 1.daļas f) app) – ievērojot Globuss intereses, kuru pamatā ir kvalitatīvu pakalpojumu un savlaicīga atbalsta sniegšana Klientam, Globuss ir tiesības apstrādāt Klienta personas datus tādā apjomā, kāds tam ir objektīvi nepieciešams un pietiekams šajos Noteikumos norādītājiem nolūkiem. Par Globuss leģitīmajām interesēm ir uzskatāma personas datu apstrāde, klasificējot Klientus interešu grupās, pēc to pirkumu vēstures, veicot tiešu tirgvedību, kā rezultātā Klientam tiek izteikti jauni un/ vai individuāli Globuss produktu un pakalpojumu piedāvājumi, kā arī mēs Jūs informēsim par mūsu jaunajām precēm un pakalpojumiem. Ņemot vērā to, ka Globuss pieder vairāki zīmoli, šie Noteikumi attiecas uz visiem Globuss piederošiem zīmoliem. Globuss ir leģitīmas intereses apstrādāt savu Klientu datus no visiem saviem zīmoliem, lai Globuss piedāvātu Klientiem mūsdienu prasībām atbilstošus produktus un pakalpojumus. Globuss leģitīmā interese ir arī apstrādāt personas datus lai novērstu noziedzīgus nodarījumus, sava īpašuma apsardzībai un / vai lai uzraudzītu naudas apriti pie kases aparāta . 

2.3.3. Juridisko pienākumu izpilde  (Regulas 6. panta 1.daļas c) app) – Globuss ir tiesīgs apstrādāt personas datus, lai izpildītu normatīvo aktu prasības, kā arī sniegtu atbildes uz valsts un pašvaldības likumīgiem pieprasījumiem.

2.3.4. Klienta piekrišana (Regulas 6. panta 1.daļas a) app) – Klients, kā personas datu subjekts, pats dod piekrišanu personas datu vākšanai un apstrādei noteiktiem mērķiem. Klienta piekrišana ir viņa brīva griba un patstāvīgs lēmums, kas var tikt sniegts jebkurā brīdī, tādējādi atļaujot Globuss apstrādāt personas datus noteiktajiem nolūkiem. Klienta piekrišana ir tam saistoša, ja tā tiek sniegta mutiski (tikšanās laikā pēc Klienta identifikācijas) vai rakstiski. Klientam ir tiesības jebkurā laikā atsaukt savu iepriekš sniegto piekrišanu, izmantojot norādītos saziņas kanālus ar Globuss. Pieteiktās izmaiņas stāsies spēkā trīs darba dienu laikā. Piekrišanas atsaukums neietekmē apstrādes likumību, kas pamatojas uz piekrišanu pirms atsaukuma.

2.3.5. Vitālu interešu aizsardzība (Regulas 6. panta 1.daļas d) app) – Globuss ir tiesīgs apstrādāt personas datus, lai aizsargātu Klienta vai citas fiziskas personas vitālas intereses, piem., ja apstrāde ir vajadzīga humanitāros nolūkos, dabas stihiju un cilvēka izraisītu, it īpaši, epidēmiju un to izplatīšanās monitoringam vai ārkārtas humanitārajās situācijās (terora akti, tehnogēnās katastrofu situācijās un tml.).

2.3.6.Informēšana par Sabiedrībai nozīmīgiem notikumiem (žurnālistika)– ņemot vērā to, ka daļa Globuss darbības ietver sevī žurnālistiku, Globuss ir tiesīgi Regulas un spēkā esošo normatīvo aktu ietvaros apstrādāt fizisku personu datus, ņemot vērā, ka uz personas datu apstrādi tikai žurnālistikas vajadzībām vai akadēmiskās, mākslinieciskās vai literārās izpausmes vajadzībām būtu jāattiecas atkāpēm vai izņēmumiem no atsevišķiem regulas noteikumiem, ja tas vajadzīgs, lai panāktu līdzsvaru starp tiesībām uz personas datu aizsardzību un tiesībām uz vārda un informācijas brīvību un jo īpaši tiesībām saņemt un sniegt informāciju.

2.3.7. Oficiālo pilnvaru izpilde vai sabiedrības intereses (Regulas 6. panta 1.daļas e) app) – Globuss ir tiesīga apstrādāt datus, lai izpildītu uzdevumu, ko veic sabiedrības interesēs vai īstenojot Globuss likumīgi piešķirtās oficiālās pilnvaras. Šādos gadījumos pamats personas datu apstrādei ir iekļauts normatīvajos aktos.

2.4.Datu apstrādes nolūki 

Globuss apstrādā personas datus: 
2.4.1. lai noslēgtu un izpildītu līgumu ar Klientu, nodrošinātu datu aktualitāti un pareizību, pārbaudot un papildinot datus, nodrošinātu ar līguma izpildi saistīto procesu realizāciju, t.i. vispārīgai Klientu attiecību vadīšanai un pieejas produktiem un pakalpojumiem nodrošināšanai, un administrēšanai;  
2.4.2. lai nodrošinātu kvalitatīvu, savlaicīgu un Klientam ērtu apkalpošanu līgumattiecību ar spēkā esamības laikā:
2.4.3. lai izskatītu Klienta sūdzības  un  nodrošinātu attiecīgu atbalstu saistībā ar sniegtajiem pakalpojumiem;
2.4.4. lai efektīvi pārvaldītu naudas plūsmas, t.sk., Klienta maksājumu un parādu administrēšanai;
2.4.5. lai informētu Klientu par citiem Globuss jaunumiem, precēm, produktiem un pakalpojumiem; 
2.4.6. lai informētu Sabiedrību par sabiedriski nozīmīgiem notikumiem;
2.4.7. tiešā mārketinga vajadzībām, ja ir saņemta personas piekrišana tam; 
2.4.8. lai veidotu un uzturētu Globuss iekšējos procesus, nodrošinātu dokumentu apriti un citus iekšējos procesus (piem., līgumu un citu dokumentu arhivēšanu) tam nepieciešamā un pietiekamā apjomā; 
2.4.9. organizējot un realizējot dažādas loterijas savu pārdošanas kampaņu ietvaros, un izpildot uz loteriju organizēšanu attiecināmu juridisku pienākumu;  
2.4.10. lai korekti fiksētu Klientu vēlmes;
2.4.11. lai novērstu noziedzīgus nodarījumus, apsargātu savu īpašumu, uzraudzītu naudas apriti pie kases aparāta u.c.
2.4.12. veidotu Globuss atpazīstamību, pastāstītu par Globuss notikumiem u.c. 

2.5.Personas datu glabāšanas periods 

Personas dati tiks apstrādāti tikai tik ilgi, cik tas ir nepieciešams apstrādes mērķa izpildei. Glabāšanas periods var būt pamatots ar līgumu ar Klientu, Globuss leģitīmajām interesēm vai piemērojamajiem normatīvajiem aktiem (piemēram, likumiem par grāmatvedību, Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanas likumu noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizēšanas novēršanu, noilgumu, civiltiesībām u.tml.).

2.6. Personas datu apstrādes drošums, teritorija

2.6.1. Globuss nodrošina, pastāvīgi pārskata un uzlabo aizsardzības pasākumus, lai aizsargātu Klienta personas datus no nesankcionētas piekļuves, nejaušas nozaudēšanas, izpaušanas vai iznīcināšanas. Lai to nodrošinātu, Globuss pielieto mūsdienu tehnoloģijas, tehniskas un organizatoriskas prasības, t.sk., licencētu programmatūru un datu šifrēšanu.
2.6.2. Globuss rūpīgi pārbauda visus pakalpojuma sniedzējus, kas Globuss vārdā un uzdevumā apstrādā Klienta personas datus, kā arī izvērtē, vai sadarbības partneri (personas datu apstrādātāji) pielieto atbilstošus drošības pasākumus, lai Klienta personas datu apstrāde notiktu atbilstoši Globuss deleģējumam un normatīvo aktu prasībām. Sadarbības partneriem nav atļauts  apstrādāt Klienta personas datus saviem nolūkiem.
2.6.3. Globuss neuzņemas atbildību par jebkādu nesankcionētu piekļuvi personas datiem un/ vai personas datu zudumu, ja tas nav atkarīgs no Globuss, piemēram, Klienta vainas un/ vai nolaidības dēļ.
2.6.4. Parasti Personas dati tiek apstrādāti Eiropas Savienībā/Eiropas Ekonomiskajā zonā (ES/EEZ), tomēr atsevišķos gadījumos tie var tikt nodoti un apstrādāti valstīs, kas neietilpst ES/EEZ. Par savu personas datu nodošanu ārpus ES/EEZ Lietotājs / Klients var uzzināt, sazinoties ar mums uz e-pastu: dati@eglobuss.lv.
2.6.5. Ja Klients apmeklē Globuss mājas lapu, tiek uzsākta viņa datu (IP adrese) apstrāde, turpinot apmeklēt mājas lapas vietnes, datu apstrāde turpinās; spiežot uz Facebook, Instagram vai citām saitēm, to nospiešanas brīdī datu subjekta datu apstrādi uzsāk attiecīgās mājas lapas uzturētāji, piemēram, Facebook vai Instagram , un piekļūs datu subjekta datiem, atbilstoši saviem noteikumiem, ar kuriem rekomendējam iepazīties attiecīgā pakalpojuma sniedzēja mājas lapā. Globuss neuzņemas atbildību par to kā personas datus apstrādā citi pakalpojumu sniedzēji.
2.6.6. Globuss ir tiesīgi nodot Jūsu datus mūsu sadarbības partneriem, ar mērķi nodrošināt pienācīgu pakalpojuma sniegšanu.

2.7. Datu subjektu tiesības

2.7.1. Datu subjektam ir sekojošas tiesības attiecībā uz savu datu apstrādi: 

  • Pieprasīt savu personas datu labošanu, ja tie ir neatbilstoši, nepilnīgi vai nepareizi;
  • Iebilst savu personas datu apstrādei; 
  • Prasīt savu personas datu dzēšanu, tačušīs tiesības nav absolūtas, un Globuss, saņemot rakstveida pieprasījumu par datu dzēšanu, vērtē, vai tas ir tiesiski pamatots; 
  • Ierobežot savu personas datu apstrādi; 
  • Saņemt informāciju par savu datu apstrādi; 
  • Saņemt savus personas datus, nodot šādus datus citam pakalpojumu sniedzējam (datu pārnesamība);
  • Atsaukt savu piekrišanu savu personas datu apstrādei;
  • Iesniegt sūdzībuDatu Valsts Inspekcijai (www.dvi.gov.lv), par savu personas datu apstrādi,  ja Lietotājs / Klients uzskata, ka viņa personas dati tiek apstrādāti nelikumīgi. Tomēr Globuss rekomendē, pirms sūdzības iesniegšanas Datu Valsts Inspekcijā, sazināties ar mums, lai rastu kopīgu risinājumu Jūsu situācijā. 

2.7.2. Lai realizētu savas datu subjekta tiesības, datu subjektam ir pienākums sevi identificēt, parakstot savu pieprasījumu ar drošu elektronisko parakstu vai arī ierodoties personīgi un uzrādot personu apliecinošu dokumentu.

3. Distances pirkums


3.1.Vispārējie noteikumi

Ja Jūs (Klients) izmantojot savu Klienta profilu mūsu interneta Vietnē, iegādājaties kādas preces vai produktus, turpmāk tekstā – preces, Jūs, pamatojoties uz šiem Noteikumiem, Pirkuma apstiprināšanas brīdī, turpmāk tekstā – Pirkums, noslēgsiet ar mums distances pirkuma līgumu, kura noteikumi ir izklāstīti šajā sadaļā. 

Abas puses ir rīcības spējīgas personas. Klients - fiziska persona var būt tikai tad, ja viņš ir sasniedzis 18 (astoņpadsmit) gadu vecumu. Gadījumā, ja Pirkumu ir veikusi persona, kura nav sasniegusi 18 (astoņpadsmit) gadu vecumu, par šo pirkumu ir atbildīgi nepilngadīgās personas likumīgie pārstāvji, pat tad, ja viņi nav informēti par šāda Pirkuma esamību. 

Mūsu Vietnēs ir iespējams iegādāties grāmatas, kancelejas preces u.c. preces, kuru sortiments ir norādīts mūsu interneta veikalā.

Globuss patur tiesības ar vai bez brīdinājuma mainīt piedāvājamo preču sortimentu. Sniedzot interneta veikalā pieejamo produktu aprakstu, Globuss cenšas būt cik iespējams precīzs. Mūsu Vietnēs visas cenas ir norādītas eiro (EUR) valūtā. Globuss cenšas nodrošināt, lai cenas vienmēr būtu norādītas precīzi, tomēr nevar garantēt, ka pasūtījuma veikšanas brīdī norādītās cenas būs pareizas. Saņemot Klienta pasūtījumu, kurā norādītā cena atšķiras no Vietnē norādītās cenas, Globuss sazināsies ar Klientu un piedāvās iespēju atsaukt pasūtījumu. Ja Globuss nespēj ātri sazināties ar Klientu, Klienta pasūtījums tiek automātiski uzskatīts par atceltu un Klients saņem atpakaļ visus attiecīgā pasūtījuma ietvaros veiktos maksājumus. Ja informācijā, kas saistīta ar produktu (apraksts, preces fotogrāfija u.c.) ir notikušas izmaiņas, Globuss nevar garantēt, ka katru brīdi informācija Vietnēs tiks pilnībā atjaunināta, iekļaujot tajā visu aktuālo informāciju, tāpat Globuss  nevar garantēt, ka Jūsu ekspektācijas attiecībā uz preci vienmēr tiks attaisnotas, piemēram, nopirktā grāmata nebija tik interesanta kā Jūs bijāt iedomājies.

3.2. Pirkums

Uzsākot iepirkšanos, Jūs jau esat izveidojis savu Klientu profilu un strādājiet tajā, Jūs izvēlaties vēlamās preces, ievienojiet tās Pirkumu grozā, pārliecinieties par nepieciešamo skaitu un sortimentu, apstipriniet Pirkumu, ievadiet atlaižu kodu, ja tāds ir, norādiet piegādes datus un veiciet maksājumu. Izdevumi par Pirkuma piegādi tiek norādīti atsevišķi, bet to samaksa ir veicama kopā ar samaksu par Pirkumu.

Ja esat izvēlējies saņemt Pirkumu ar pasta pakalpojuma starpniecību:
Pēc tam, kad esam saņēmuši pilnu samaksu par Pirkumu un Pirkuma piegādi, mēs uzsākam Pirkuma komplektēšanu un kad esam to nokomplektējuši, nododam piegādes vai pasta  pakalpojuma sniedzējam. Pirkuma piegāde notiek atbilstoši attiecīgā pasta pakalpojuma sniedzēja noteikumiem. Pircējs atbildīgas par savu datu pareizību, kā arī apņemas saņemt Pirkumu norādītajā vietā un laikā. Globuss nenes atbildību un nesedz izdevumus, ja Pircējs, savas vainas dēļ nav saņēmis Pirkumu. 

Ja esat samaksājis par Pirkumu un esat izvēlējies saņemt Pirkumu kādā no mūsu veikaliem 
Pēc tam, kad esam saņēmuši Jūsu pasūtījumuun pilnu samaksu par Pirkumu, mēs uzsākam Pirkuma komplektēšanu un kad esam to nokomplektējuši, sūtam Jums paziņojumu, par to, ka Pasūtījums ir noformēts un Jūs variet to saņemt Jūsu izvēlētajā veikalā, ne vēlāk kā 30 dienu laikā noPasūtījuma nokomplektēšanas brīža. Ja Pasūtījums netiek paņemts 30 dienu laikā, mēs to izkomplektēsim un atgriežam Jums naudas līdzekļus uz to kontu, no saņēmām pārskaitījumu. 

Ja esat veicis pasūtījumu, esat izvēlējies saņemt Pirkumu kādā no mūsu veikaliem un esat izvēlējies veikt samaksu uz vietas, veikalā. 
Pēc tam, kad esam saņēmuši Jūsu pasūtījumuun pilnu samaksu par Pirkumu, mēs uzsākam Pirkuma komplektēšanu un kad esam to nokomplektējuši, sūtam Jums paziņojumu, par to, ka Pasūtījums ir noformēts un Jūs variet to saņemt Jūsu izvēlētajā veikalā, ne vēlāk kā 5 dienu laikā no Pasūtījuma nokomplektēšanas brīža. Ja Pasūtījums netiek paņemts 5 dienu laikā, mēs to izkomplektēsim. 
Apstiprinot Pirkumu Klientam ir saprotams, ka Globuss var būt nepieciešamība, kas pamatota  vēlmi pienācīgi izpildīt pielīgtās saistības vai leģitīmo interesi, sūtīt paziņojumus, vienošanās, pasūtījumu precizējumus un citas ziņas, turpmāk – Paziņojumi, pa e-pastu vai uz norādīto telefonā numuru. Klients apstiprina, ka pa e-pastu nosūtīti paziņojumi vai saņemtie telefona zvani uz norādīto telefona Nr. atbilst noteikumiem un nosacījumiem, kas piemērojami šādiem rakstiskas saziņas veidiem.

3.3. Pirkuma atpakaļ atdošana (atteikuma tiesības) 


Atteikuma tiesības ir Klienta tiesības noteiktā termiņā vienpusēji atkāpties no distances līguma (atteikt pasūtījumu), nemaksājot līgumsodu, procentus vai zaudējuma atlīdzību. Klients var izmantot atteikuma tiesības un vienpusēji atkāpties no līguma 14 (četrpadsmit) kalendāro dienu laikā. Klients zaudē atteikuma tiesības, ja tas ir izmantojis preci un to bojājis vai ja par atteikuma tiesību izmantošanu tas Globuss nav paziņojis 14 dienu termiņā no preces saņemšanas dienas. Atteikuma tiesību izmantošanas termiņu skaita no dienas, kad Klients ir saņēmis Pirkumu vai attiecīgo Pirkuma daļu. 

Katrs jautājums saistībā ar Klienta veiktu Pirkumu un Pirkuma atpakaļatdošanu tiek izskatīts atsevišķi, saskaņā ar vienkāršotu procedūru. Lai noformētu Preces atgriešanu, nepieciešams aizpildīt Preces atgriešanas veidlapu un pievienot to Precei, kas nosūtāmas atpakaļ. Preces atpakaļ tiek pieņemtas tikai tad, ja tām nav lietojuma pazīmju, tās nav lietotas, un tiek nodotas atpakaļ oriģinālajā iepakojumā kopā ar Preces atgriešanas veidlapu, kuru var lejupielādēt vietnē www.eglobuss.lv. Atdodamās preces, uz Klienta rēķina, nosūtāmas uz sekojošu adresi: Elijas iela 17-2, Rīga, LV-1050.

Globuss ir tiesīgs neatmaksāt Klientam tā samaksāto naudas summu par Preci, kamēr Klients nav atdevis Preci vai Globuss saņemot Preci konstatē, ka tā ir izpakota, lietota vai nav 100% pārdošanas stāvoklī un izskatā, oriģinālā iepakojumā ar visiem oriģināliem dokumentiem (ja tādi bija Precei pievienoti). Klients ir atbildīgs par bojājumiem Precei, kas radušies Preces atpakaļatdošanas laikā.

Šajā sadaļā minētais attiecas uz patērētājiem, bet neattiecas uz gadījumiem, kad Preci iegādājas juridiskas personas.
Juridiskas personas ir tiesīgas atteikties no Pirkuma tikai tad, ja piegādātā Prece ir bijusi nekvalitatīva. 

4. Intelektuālais īpašums


Visa mūsu Vietnē pieejamā informācija un saturs, ieskaitot, bet neaprobežojoties ar preču zīmēm, logotipiem, servisa zīmēm, tekstu, grafiskām zīmēm, pogu ikonām, attēliem, skaņas ierakstu fragmentiem, datu apkopojumiem un programmatūru, to apkopojumu un izkārtojumu, turpmāk tekstā – saturs, ir Globuss īpašums, un to aizsargā Latvijas Republikas likumi un citi starptautiski likumi, kas attiecas uz intelektuālā īpašuma aizsardzību, ieskaitot likumus, kas regulē autortiesību un preču zīmju izmantošanu. Bez skaidras rakstiskas atļaujas mums piederošo preču zīmju izmantošana jebkādā veidā, neatkarīgi no mērķiem, nav atļauta.

5. Klienta (arī Lietotāja) tiesības un pienākumi


Piekļūstot mūsu Vietneivai lietojot to, ir jāievēro šie Noteikumi un mūsu publicētie īpašie brīdinājumi vai norādījumi attiecībā uz piekļuvi vai lietošanu. Klientam vienmēr jārīkojas labticīgi un saskaņā ar likumu. Klients nedrīkstat veikt jebkādas izmaiņas vai labojumus Vietnē, tajā atrodamajā saturā vai pakalpojumos, kā arī nedrīkstat jebkādā veidā kaitēt Vietnes funkcionalitātei. 

Klientam ir tiesības sazināties ar mums, kā arī atsaukt savas dotās piekrišanas, rakstot mums uz e-pastu: dati@eglobuss.lv.

7. Atbildības ierobežošana


Klients apstiprina, ka atbilstoši visiem piemērojamiem likumiem Globuss nekādā ziņā nav atbildīgi (pēc līguma, nolaidības dēļ vai uz cita pamata):

  • saistībā ar jebkādu pārtraukumu vai kļūdu, kas radusies, Klientam lietojot www.eglobuss.lv;
  • par a) pārtraukumu komercdarbībā; b) kavējumiem vai pārtraukumiem saistībā ar piekļuvi www.eglobuss.lv c) datu nepiegādāšanu, kļūdainu piegādi, izkropļojumiem, bojāeju vai citām izmaiņām; d) jebkāda veida kaitējumu vai zaudējumiem, kas radušies saistībā ar uz citām vietnēm vedošu saišu atrašanos www.eglobuss.lv vai to izmantošanu; e) datorvīrusiem, sistēmas avāriju vai atteici, kas var rasties saistībā ar www.eglobuss.lv izmantošanu, ieskaitot tādas hipersaites izmantošanu, kas ved uz vai no trešo pušu tīmekļa vietnēm; f) jebkādām neprecizitātēm vai izlaidumiem saturā, vai g) notikumiem ārpus mūsu saprātīgas kontroles, h) kļūdām, kas radušas paša Klienta vainas dēļ; 
  • par jebkādiem netiešiem, īpašiem, nejaušiem vai secīgiem zaudējumiem (ieskaitot negūtu peļņu), kas saistīti ar www.eglobuss.lv vai tās izmantošanu (vai nespēju to izmantot) no Klienta puses, neatkarīgi no darbību veida, pēc līguma, delikta (ieskaitot nolaidību) vai citu iemeslu dēļ arī tad, ja mēs esam tikuši informēti par šādu zaudējumu rašanās iespējamību;
  • par kavēšanos ar saistību izpildi vai to nepildīšanu, vai cita veida neizpildi, kas radušies tādu apstākļu un šķēršļu dēļ, kuri ir ārpus mūsu saprātīgas kontroles, kas ietver, bet neaprobežojas ar streikiem, valdības rīkojumiem, karadarbību vai nacionālā mēroga ārkārtas stāvokli, terorisma draudiem vai terorisma aktiem, vides vai  klimata anomālijām, neizpildi no trešo personu puses vai trešo personu prettiesisku rīcību, traucējumiem interneta savienojumā, kā arī datortehnikas un programmatūras atteici. Šādu nepārvaramas varas apstākļu gadījumā mēs centīsimies novērst radušos kavējumus pēc iespējas ātrāk.

8. Strīdu izšķiršanas kārtība un piemērojamais likums


Ja saistībā ar www.eglobuss.lv rodas strīds, kas izriet no šiem noteikumiem, tā atrisināšanu nosaka  Latvijas Republikas likumi.

Puses ar šo apliecina, ka visus strīdus, kas jebkādā veidā attiecas uz www.eglobuss.lv apmeklējumu, veiktajiem pirkumiem u.c.  iesaistītās puses centīsies atrisināt savstarpējo pārrunu ceļā.

Klients apņemas kompensēt Globuss, aizstāvēt un aizsargāt SIA Globuss A un SIA Latvijas grāmata no kaitējuma, zudumiem, zaudējumiem vai izmaksām, kā arī atlīdzināt izdevumus par juridiskiem pakalpojumiem, kas radušies sakarā ar trešo personu celtu pretenziju, lietu vai prasību saistībā ar šo noteikumu pārkāpumu no Klienta puses.


9. Nobeiguma noteikumi


Globuss patur sev ir tiesības jebkurā laikā labot un precizēt šos Noteikumus, publicējot attiecīgās izmaiņas portālā un norādot pēdējo izmaiņu veikšanas datumu. Jebkuras šajos Noteikumos veiktās izmaiņas stājas spēkā uzreiz pēc to publicēšanas. Klients, turpinot lietot portālu pēc šādu izmaiņu veikšanas, apliecina savu piekrišanu visām izmaiņām. Globuss patur tiesības atcelt vai atsaukt jebkuras ar šiem Noteikumiem piešķirtās tiesības.